W co gramy z naszymi dziećmi?

Wyobraź sobie, że ważni dla ciebie ludzie, którzy przechodzą, siedzą lub  stoją obok ciebie, nie zauważają cię, całkowicie ignorują. Próbujesz jakoś zwrócić na siebie uwagę. Nasilasz wszystkie wysyłane w ich stronę przez ciebie bodźce – i … nic. Żadnej reakcji. Jak sądzisz? Jak mógłbyś czuć się w takiej sytuacji?  Co zrobiłbyś? Może zacząłbyś ich potrząsać za ramiona? A może mocno uderzyłbyś, aby się tylko „obudzili”? A może znalazłbyś inny sposób, bardziej finezyjny, rozpocząłbyś znaną ci grę psychologiczną, podjąłbyś zachowanie mające na celu udowodnienie, że „moje jest na wierzchu”?

Jeszcze inny przykład: czy zdarzało ci się, że już na początku rozmowy ze swoim dzieckiem, wiedziałeś jak się ta rozmowa skończy, a mimo to, nie przerwałeś rozmowy i nie zmieniłeś jej scenariusza?

Otóż to! Gry są częścią naszego życia, gramy z koleżanką, kolegą z pracy, szefem, sąsiadką, małżonkiem, gramy nawet z własnymi dziećmi, chociaż czasami tego bardzo nie chcemy.

Komunikacja między rodzicami a dziećmi, w tym – nastolatkami jest procesem, który można przedstawić dosyć prostym, obrazowym językiem, posługując się teorią analizy transakcyjnej. Teoria ta znalazła swoje odniesienie w edukacji, w wychowaniu, zarządzaniu, polityce, biznesie itp., wszędzie tam, gdzie procesy porozumiewania się między ludźmi są bardzo ważne. Jej zaletą jest prosty, obrazowy język graficzny, rodzicowi zaś niezbędne jest zrozumienie, przynajmniej w stopniu podstawowym tego, co dzieje się między nim a jego dzieckiem, chociażby po to, aby zbudować  takie relacje, które pozwolą na bliskość i zrozumienie.

 Proponujemy Państwu szkolenie:

Dlaczego gramy i w co gramy z naszymi dziećmi …czyli o emocjonalnych pułapkach.

Szkolenie adresowane jest do rodziców, ma charakter bardzo praktyczny. Uczestnicy zajęć poznają mechanizmy występujące w relacjach ze swoimi dziećmi w oparciu o teorię Analizy Transakcyjnej. Będą mieć okazję poznania własnych zasobów i ograniczeń, rozwiną umiejętności reakcji w sytuacjach związanych z dużymi napięciami emocjonalnymi. Szkolenie jest szansą na lepsze rozumienie swoich reakcji i reakcji dziecka będącego z nami w kontakcie. To okazja do zbudowania w przyszłości kontaktów satysfakcjonujących obie strony.

 Główne treści:

Moje zasoby i zasoby mojego dziecka – autodiagnoza.

Rodzaje wzmocnień w relacji z dzieckiem.

Komunikacja wzbudzająca emocje – mechanizm powstawania.

Rozpoznawanie gier psychologicznych.

Wyłączanie gry – szukanie zasobów.

Osoba prowadząca: Katarzyna Koszewska – trenerka w obszarze psychoedukacji, autorka wielu  poradników dla nauczycieli , więcej: patrz współpracownicy Fundacji

Data: Termin kolejnej edycji w 2017 nie jest jeszcze ustalony – informacja o zajęciach ukaże się w aktualnościach

Miejsce szkolenia: Stołeczny Klub Aktywnych Tatów, Batorego 14 lok. 74

 Odpłatność: wstęp wolny (zajęcia są współfinansowane przez Miasto st. Warszawa w ramach projektu SKAT)

Konieczność zapisów: pmaciaszek@interia.pl

 

 

 

 

 



  • Statystyki

    W 2013 r. rozwiodło się ponad 66 tys. par małżeńskich, co oznacza wzrost liczby rozwodów (o ponad 1,6 tys.) w stosunku do roku poprzedniego.

    W miastach intensywność rozwodów jest ponad dwukrotnie wyższa niż na wsi.

    Rozwiedzeni małżonkowie przeżywają ze sobą przeciętnie ok. 14 lat. Średni wiek mężczyzn w momencie rozwodu to 40-41 lat. Kobiety były o ok. 2 lata młodsze. 47,7% to rodziny bezdzietne, a 37,7% to rodziny z 1 dzieckiem. Najmniej rozwodów występuje w rodzinach wielodzietnych (0,8 – 2,9%).

    W ostatnich latach ponad 2/3 przypadków powództwo o rozwód wnosi kobieta. Natomiast orzeczenie rozwodu z winy żony następuje w niewiele ponad 3% przypadków. Wina męża orzekana jest w 20% przypadków. Zwykle, w ponad 70% rozwodów, sąd nie orzeka winy.



  • strona www: Fabryka Dizajnu
    projekt graficzny: nietypowo.com